E-shop Fruugo recenze: Opravdu vám dorazí zaplacené zboží?

Přemýšlíte o tom, že při nejbližší příležitosti vyzkoušíte nákup na novém e-shopu s módou, hračkami, potřebami pro domácnost a dalším zbožím? Pokud ano, možná byste si měli nejprve důkladně přečíst recenze, které vás mohou předem varovat, že něco není v pořádku. Což platí třeba o nákupu na e-shopu Fruugo. Víte, proč se mu máte vyhnout obloukem? Pokud ne, tak vám to vysvětlíme níže.

S e-shopy se v posledních letech doslova roztrhl pytel. Na dva kliky pro nás není problém objednat zboží z druhého konce světa, takže máme pocit, že jsme neomezenými vládci internetu, kterým se nemůže nic stát. Pro mnohé je indikátorem spolehlivosti navíc už jen to, že je e-shop, ze kterého nakupují, v češtině.

Nakoupit, nebo nenakoupit na Fruugo?
Otázka je jasná: Splní nákup na Fruugo vaše očekávání? Ze zkušeností zákazníků vyplývá spíše opak – zkušenost s nákupem vás pravděpodobně zarazí. Co vás jistě překvapí je totiž to, že Fruugo není ani tak klasický e-shop jako spíše internetové tržiště sloužící jako prostor k inzerci prodejcům. Teď, když to víte, se můžete rozhodnout, zda se vám nákup opravdu vyplatí, nebo ne.

Než se ale chytnete na lep krásného zboží za velmi nízké ceny, zvažte, že se budete řídit příslovím našich babiček, které říkaly, že máme důvěřovat, ale u toho také prověřovat. 

Jedině tak lze dosáhnout toho, že vám po zaplacení zboží skutečně něco přijde. (A že to něco bude vypadat jako to, co bylo vystaveno online.)

Co je Fruugo?

E-shop Fruugo recenze: Opravdu vám dorazí zaplacené zboží?

Fruugo je e-shop s oblečením, vybavením do domácnosti a dalšími výrobky, který je pro české uživatele v jejich mateřské řeči. Když ale sjedeme až dolů, kde je spodní lišta stránky, vidíme, že Fruugo operuje i v mnoha jiných zemích. (Itálie, Egypt, Japonsko, JAR, Turecko…)

Nejedná o klasický e-shop, jako spíš o internetové tržiště.

 

Když se rozhodneme podívat do Podrobnostech o společnosti, zjišťujeme jednu zásadní věc (o které se zmiňuje i portál KupníSíla), kterou je skutečnost, že se nejedná o klasický e-shop, jako spíš o internetové tržiště. Jaký je v tom rozdíl? Především ten, že Fruugo nabízí prostor jednotlivým prodejcům. Sám o sobě tedy nemá zboží na skladě, nehlídá jeho kvalitu a ani neřeší nějaké souhrnné bezpečnostní podmínky, které by zaručovaly, že vám prodejce za vaše peníze opravdu něco pošle. (A pokud ano, tak kdy a v jaké kvalitě.)

Co z toho plyne?

Jak už bylo řečeno,  Fruugo nabízí pouze prostor k inzerci prodejcům . Samo o sobě je tedy spíše prázdnou skořápkou. A z toho samého důvodu vám nedoporučujeme na podobných tržištích vůbec nakupovat. (Nebo minimálně ne za předpokladu, že s nimi nemá někdo z vašeho okolí dobrou zkušenost. Co si totiž budeme povídat, na tomto principu už proběhla spousta úspěšných nákupů a směn.)

Zkušenosti zákazníků

E-shop Fruugo recenze: Opravdu vám dorazí zaplacené zboží?

V tomto případě pravděpodobně nemá smysl hledět na to, jaké jsou platební metody, nebo způsoby dopravy, protože nejdůležitější je to, jestli vám po uhrazení objednávky vůbec něco přijde. (A pokud ano, tak jestli to odpovídá tomu, co jste si chtěli původně koupit.) Proto se podíváme na to, co o nákupech na Fruugo říkají lidé, kteří se tuhle proceduru rozhodli osobně risknout.

Nejčastěji zmiňují, že:

  • Jim přišlo něco úplně jiného (s dodatkem, že fotka výrobku byla jen ilustrační)
  • Museli řešit clo
  • Jim dorazilo úplně jiné zboží (místo hraček kus oblečení)
  • Dodání trvá příliš dlouho
  • Neodpovídá velikost oblečení
  • Jim nebyla uznána reklamace
  • Jim došla jen polovina zásilky
  • Jim nic nepřišlo
  • Expedice zboží do dvou dní znamená expedice z Číny (takže nečekejte rychlé dodání)

 Drtivá většina lidí nákupu v nákupní galerii Fruugo dříve či později litovala . Tito lidé zároveň nedoporučují ostatním zkoušet, jestli to v jejich případě nedopadne lépe. V některých případech se dokonce skloňovala i slova o trestním oznámení. (Jestli bylo podáno, nebo jak to s ním dopadlo, bohužel netušíme.)

Budeme ale určitě rádi, když se z těchto zkušeností ostatních lidí poučíte, a pro své nákupy si raději vyberete nějakou důvěryhodnější platformu.

Máte s nákupní galerií Fruugo nějakou osobní zkušenost? Pokud ano, budeme rádi, když nám své příběhy napíšete do komentářů pod článkem.

 

Zdroje informací

https://www.kupnisila.cz/beliamo-a-fruugo-recenze-podvod-diskuse/ – Beliamo a Fruugo: recenze na pochybná internetová tržiště (česky)

Celkové hodnocení

Ohodnoťte kliknutím na počet hvězd.

Hodnocení 2.7 / 5. Počet hlasů: 110

Buďte první, kdo ohodnotí tento článek.

45 komentářů u „E-shop Fruugo recenze: Opravdu vám dorazí zaplacené zboží?“

  1. Dobrý den. S Fruugo mám dobrou zkušenost. Přišlo to co bylo prezentováno na obrázku. Od podání po doručení uběhlo asi 14. dnů a vše bylo v pořádku. Za mě můžu v klidu doporučit. Tomáš kolínek.

    Odpovědět
    • Dobrý den přeji, syn objednal blýle. Přišlo skoro po měsíci jen obal, 0,001g.Nic nepřišlo. Syn plakal. Na Email fruugo neodpovídá. Bastardi. Peníze sou fuč. DÁVAM VELKÝ PALEC DOLŮ ????

      Odpovědět
      • TYCOLIT
        Reborn Doll Příslušenství Magnetický dudlík 649.-Kč, objednala dcera v domění, že za tu cenu kupuje vyobrazenou panenku. Storno nefungovalo. Jsou to podvodníci. Už nikdy žádný obchod s FRUUGO, nikdy.

        Odpovědět
  2. Ano, máme zkušenosti. Zboží dorazilo v termínu z Číny, ale problém je s fakturou. V Balíku žádná nebyla a na dotaz Fruugo se nám nikdo do teď neozval. Takže máme zboží, ale nevíme jak budeme dokladovat platbu, která odešla přes Fruugo do zahraničí, když papírový doklad chybí.

    Odpovědět
  3. Dobry den, teď o prázdninách jsem objednala dvě věci. Příslušenství ke grilu a bazenu. Oboje přišlo cca za 14 dni. Vse v pořádku a zboží odpovídá popisu a fotografii. Za mě spokojenost. Faktura samozřejmě u ničeho není, ale pokud objednavam v Číně, tak s tím počítám.

    Odpovědět
  4. Absolutne nejsem spokojená. Již před měsícem jsem zakoupila zboží které do teď nemám a ani nemám zpět své peníze komunikace absolutně žádná. Za mě velmi špatná zkušenost

    Odpovědět
  5. Na frugo jsem si objedenal svetelny meč (star wars) došel za cca 14 dní a potom co jsem to rozbalil jsem toho začal litovat. Zboží vypadalo úplně jinak než na fotce a ani pořádně nefungovalo a nebylo kvalitní. Rozhodně nedoporučuji z této stránky nic kupovat nevyplati se to. Momentálně chci zbozi reklamovat tak uvidím jestli to vůbec půjde. U zboží ani nebyla faktura. Jsem velice nespokojen a už si z takových stránek nic nakoupím.

    Odpovědět
  6. Dobrý den, objednávala jsem si na fruugu batoh bylo mi řečeno že balík přijde 20 až 40 dní po objednání ale já už čekám 50 dní psala jsem fruugu ale nikdo mi neodepsal takže jsem asi přišla o 2k kč
    Nevíte někdo co s tím mám dělat?

    Odpovědět
  7. Reklamuji zakázku ze dne 19.8.2022: Prostřednictvím http://www.fruugo objednáno 2pack Rq11 Náhradní hlava pro Philips Norelco Sensotouch 2d holicí strojky (Objednávka #49128725), v částce 699,- Kč. Po měsíci (20.9.2022) jsem neobdržel ani zboží, ani nějaké vysvětlení či vrácení částky uhrazené při objednání zboží. Jde o velice nesolidní jednání, přičemž na stránkách firmy (www.fruugo.cz) nelze najít způsob, jak nedodání zboží reklamovat.

    Odpovědět
  8. V únoru 2022 jsem si objednala hodinky v ceně 6890,- Kč (objdnávka č. 32763631). Během několika dní sice přišel balíček do Zásilkovny, ale nemohla jsem si ho v té době vyzvednout. Tudíž se zboží vrátilo odesílateli. Dosud mi nebyly vráceny nemalé peníze. Nevím, kam se mám obrátit. Snad už jedině na ČOI? Nebo poradí někdo?

    Odpovědět
  9. Dobrý den,

    objednávka 49097652 mi nebyla chybou DPD doručena, ale vrátili Vám ji zpět. Prosím tedy o opětovné zaslání nebo vrácení peněz.
    Adresa: Z. Schejbalová, Karpatská 9, 625 00 Brno

    Odpovědět
  10. Dobrý den,začátkem roku jsem si na Fruugo.cz objednala elektrické řezbářské dláto. Dorazilo v dubnu,bez připojení k síti, náhradní nástavce tam nedrží, zkrátka k ničemu. 1200kč v řiti. Napsala jsem na email uvedený na stránkách. Byla mi doručena odpověď, že to mám reklamovat přímo u výrobce tj. Čína. Doporučená zásilka mě stála dalších 210kč. Nyní po půl roce se mi vrátila zpět v původním balení a stavu. Takže za mě rozhodně nedoporučuji na tomto portále nakupovat. Jsou to zloději.

    Odpovědět
  11. Zboží (dva malé teploměry) jsem objednal a zaplatil cca před 14 dny. Jeden dorazil dnes v pořádku a funkční. Po celou dobu přepravy jsem byl informován,kde se zrovna nachází emailem. Myslím si, že tady mají velké mezery i některé české e-shopy. Za mně spokojenost.

    Odpovědět
  12. Podvod, podvod, podvod. Objednal som malú ručnú akumulátorovú pílu a namiesto nej došiel len reťaz. S firmou sa nedá komunikovať. Nekupovať od nich nič!

    Odpovědět
  13. Objednala jsem si mátové kapsle. Zlákala mě dobrá cena a výborná kvalita (kamarádka si totožné vozí z Anglie).
    V šoku jsem se ocitla po zaplacení – přehlídla jsem cenu dopravy, která byla jen o málo nižší, než cena kapslí. Moje blbost.
    Co mě naopak potěšilo – zboží přišlo už 5. den po objednání! A šlo skutečně o kapsle, které jsem si objednala. Ufff.

    Odpovědět
  14. Já koupil speciální popruh ke zdravotnímu přístroji. Průběžně mne Fruugo informovalo mailem, kde se zásilka právě nachází. Dnes v pořádku zásilka dorazila. Negativní hodnocení se mi až nechtějí věřit.

    Odpovědět
  15. Na fruugo zasadne neobjednavejte. Zakoupila jsem egyptian magic krem /original prirodni slozky/ na obrazku opravdu byla krabicka originalniho vyrobku. Prislo kdo vi co, ale mazat se s tim urcite nehodlam. Ted jiz vim co fruugo je a ze prodava vyrobky, co se tvari na oko jako original, ale prijde pochybny vyrobek z Ciny.

    Odpovědět
  16. Objednala jsem si u vás zboží ,které jsem zaplatila .Zboží mi nebylo dodáno.
    Jde o objednávku 56023822. Ve formuláři který zasíláte je ,že mi bylo doručeno.
    Žádám o vysvětlení..
    Maria Uhlířová

    Odpovědět
  17. Fruugo je podvodná internetová firma ktorá neposiela tovar ktorí si podľa obrázku a ponuky vyberiete! Obiednavku vám nezušia, peniaze navratia. Odpovedajú len formou otázok. Na podstatne veci nereagujú ani do 48hod. Ako sľubujú
    NENAKUPUJTE NA FRUUGO!!! Ten istý tovar o polovicu lacnejší ma Aliexpres a je 100% spoľahlivý.

    Odpovědět
  18. Fruugo NEDOPORUČUJI !!! Nejedná se o internetový e-shop,ale je to pouze on-line tržiště – risk,který se nevyplatil ! 2 měsíce dodání, bylo doručeno zcela jiné zboží (vánoční ozdoby),ještě k tomu nekvalitní -šunt.Přišla jsem pouze o 200,- kč. Po přečtení recenzí ,reklamaci neřeším neb je asi bezpředmětná!

    Odpovědět
  19. 6 týdnů od objednávky mi ji zrušili. Údajně měl mít zboží dopravce, ale nedokázal dopravit na adresu. Pokoušel se o úplně jiné město. Nechápu.

    Odpovědět
  20. Taky nepřišlo zboží a peníze? To vám radši pošlou odkaz na jejich stránky kde nic není, takže bych to viděla na řešení v rukách PČR

    Odpovědět
  21. Nákup na Fruugo. CZ. UVEDENO zboží skládám s odesláním 3-5dnů.Objednavka potvrzena 8.12 a do dneška se nic neděje, ani zpráva ani zboží. Že by další podvodníci??????

    Odpovědět
  22. Nákup na Fruugo je obyčajný podvod . Ani tovar za 120 ,- eur , ani vrátené peniaze , len formulár na sledovanie objednávky , kde zisťujem že môj DOPYT JE VYRIEŠENÝ len kvôli logistike sa stratil . Smola. Tovar nemám ani peniaze .Pekné sviatky pre Fruugo ……..

    Odpovědět
  23. Objednala jsem hru za 300 Kč, ale z účtu se mi odečetlo celkem 630,- Kč, nevím, jak to, asi clo. Jsem naštvaná a nevím, jestli vůbec něco přijde. Při objednání nebyla o clu ani zmínka.

    Odpovědět
  24. Dobrý den, 15.8.2022 jsem objednal zboží za 4.000,- a do dnes 2/23 nemám nic.Komunikace je slabá. Už od prosince 22 mi slibují vrátit peníze vždy do pěti dnů no a nic. ROZHODNĚ SI DEJTE POZOR !!!!

    Odpovědět
  25. Pokémon album objednaný aj zapalatený október 2021 a samozrejme neprišiel. Komunikácia žiadna. Čiže ak chcete spláchnuť peniaze tak fruugo je ten správny web.

    Odpovědět
  26. Zaplatila jsem zboží a přišlo mi něco co má hodnotu tak 60 Kč.. Přitom bylo objednané něco úplně jiného, vůbec nedoporučuji, komunikace žádná a odešlu jen email s automatickou odpovědí,takže podvodníci.

    Odpovědět
  27. Objednal jsem přívěsek pro syna. Přišlo úplně něco jiného a navíc byl problém i s platbou, z původních deklarovaných 99 kč bylo nakonec asi 440 kč.
    Dodání trvalo necelé 2 měsíce.

    Odpovědět
  28. Pozor, frugo jsou podvodníci! Objednali jsme speciální gel pro naši maminku, která má rakovinu 16.01.23. Ihned bylo vyplaceno 2 945 korun. Nyní uplynulo půl roku, zboží nám nebylo odesláno. Napsal jsem stížnosti na tento obchod, ale právě odstranili můj účet ze svých stránek a nereagují. Nevím, kam se obrátit. Jsou to absolutní podvodníci!

    Odpovědět
  29. Mala som obavy, keďže som sa k recenziám dostala až po objednávke no radím sa k tým, ktorí sú spokojní. Tovar síce prišiel až o tri týždne, keďže je to až z Číny, ale pravidelne mi chodili upozornenia o stave objednávky. Bola mi doručená súčiastka na prenosnú klimatizáciu, pričom aj veľkosť zodpovedala mojej objednávke (existuje viac veľkostí). Táto súčiastka sa na Slovensku ako naschvál absolútne nedá zohnať a snáď aby si kvôli tomu človek kupoval celú novú klimatizáciu.

    Odpovědět
  30. Zboží bylo poškozené bez českého návodu a neodpovídá reklamě, jedná se o molekulární kinetický ohřívač a nedá se ani napsat ani zavolat a reklamovat je to podvod

    Odpovědět
  31. S fruugo mám nejhorší zkušenost. Balonky za bezmála 500 Kč mi nikdy nedorazily. Zákaznická podpora mi neustále sdělovala, že musím počkat a že když zboží nedorazí objednají nové a nebo vrátí peníze. Ani jedno se nestalo. Přestali komunikovat a bylo. Takže ani peníze ani zboží nemám a nikoho to nezajímalo. rozhodně nedoporučuji.

    Odpovědět
  32. Mám podobnou zkušenost objednal jsem si náhradní čepele na holicí strojek Phillips a dodnes nepřišel jsou to podvodníci a měli by být řádně potrestání .

    Odpovědět
  33. Skvělý obchod👍. Ve Středu jsem objednávala v Pátek jsem měla balíček doma. Neskutečná rychlost dodání. Krásně a bezpečně zabalené kryty na mobil.
    Objednávala jsem zde podruhé a můžu jen doporučit. A budu objednávat i nadále 😉

    Odpovědět

Napsat komentář